Zakaj sploh mobilna spletna stran?

Odzivno oblikovanje - Positive Studio

07 Mar Zakaj sploh mobilna spletna stran?

Uporaba mobilnega spleta danes

V Evropi v današnjem času mobilni splet redno uporablja v povprečju okrog 20 odstotkov vseh mobilnih uporabnikov. Bolj kot to je pomemben trend uporabe mobilnega spleta. Ta je v pretežni meri odvisen od tehnologije mobilnih telefonov in stroškovne dostopnosti mobilnega spleta.

Na uporabo mobilnega spleta vpliva mobilni telefon, ki ga ima v lasti uporabnik. Rezultati raziskave podjetja comScore so pokazali, da kar 80 odstotkov vseh uporabnikov iPhonov redno brska po mobilnem spletu. Tudi ostali lastniki tako imenovanih pametnih telefonov pogosteje uporabljajo mobilni splet, saj predstavlja njihov delež 32 odstotkov. Oba podatka kažeta na to, kako pomembno vlogo ima tehnologija. Če upoštevamo, da je povprečna življenjska doba mobilnega telefona 18 mesecev in tehnologija, ki omogoča enostaven dostop do mobilnega spleta, vse dostopnejša, lahko pričakujemo povečano uporabo mobilnega spleta. To prikazujejo tudi dosedanji podatki. V samo dveh letih se je število uporabnikov, ki redno brskajo po mobilnem spletu, v ZDA skoraj podvojilo, in sicer iz 22,2 milionov uporabnikov v letu 2006 na 40,4 milionov uporabnikov v letu 2008. Tudi uporaba mobilnega spleta v Veliki Britaniji narašča osemkrat hitreje od klasičnega spleta. Tako naj bi se skupno število rednih mobilnih uporabnikov od današnjih 130 milionov do leta 2013 povzpelo na 530 milionov.

V Sloveniji uporablja mobilni splet skoraj 21 odstotkov vseh mobilnih uporabnikov (po zadnjih statisticnih podatkih od skupno 1,950 milionov mobilnih uporabnikov). Na podlagi ene izmed redkih raziskav o uporabi mobilnega spleta pri nas, ki so jo opravili pri RISu leta 2006, slovenski uporabniki najpogosteje uporabljajo mobilni splet za pošiljanje in branje e-pošte ter obisk mobilnih portalov operaterjev.

Zakaj imeti mobilne strani?

Dva razloga sta, zakaj podjetje potrebuje mobilne strani. Prvi je predvsem funkcionalni. Zaslon mobilnega telefona enostavno ni enakih dimenzij kot monitor pri namiznem računalniku in s tem klasična spletna stran ni primerna za brskanje prek mobilnega telefona. V tem primeru prav tako ne pomagajo telefoni, kot je na primer iPhone, ki sicer omogočajo pregledovanje navadnih spletnih strani, vendar z obveznim zoom in/zoom outom. To predstavlja dodatno delo za uporabnika. Hkrati je drugačna tudi situacija, v kateri se mobilni uporabnik nahaja, ko brska po mobilnem spletu. V nasprotju z računalniki, kjer lahko uporabnik udobno sedi pred zaslonom, je pri uporabi mobilnega telefona najverjetneje v gibanju. To pomeni upravljanje mobilnega telefona z eno roko, zato mora biti mobilna spletna stran temu primerno oblikovana.

Kot drugi razlog za uvedbo mobilne spletne strani se uvršča uporaba raznih dodatnih funkcij in storitev, ki v taki obliki na klasični spletni strani ne bi imele smisla. Kot primer lahko navedemo podjetje Burger King, ki prek svoje mobilne spletne strani uporabnikom omogoča, da s pomočjo vgrajenega kartografskega prikaza poiščejo restavracije, ki se nahajajo v bližini, ali pa nekatere izmed letalskih družb, ki svojim potnikom prek mobilne spletne strani omogočajo dostop do informacij o posameznem letu zadnji hip. Tako se sporočajo morebitne zamude, spremembe kraja in časa vkrcanja na letalo ter podobno. To so predvsem informacije, ki so smiselne samo na mobilni spletni strani, saj so takrat uporabniki že na letališču.

Nasveti za mobilno spletno stran vašega podjetja
Odločitev za mobilno spletno stran naj bo dobro premišljena, saj je potrebno biti pri vzpostavitvi pažljiv na več dejavnikov, ki jih naštevamo v nadaljevanju.

Ponudniki storitev izgradnje mobilnih spletnih strani

Pravilen prikaz mobilne spletne strani na mobilnih telefonih je zelo pomemben in zaradi tega je potrebno poiskati ponudnika, ki dobro obvlada mobilne tehnologije. Če je organizacija in izvajanje SMS marketinških akcij relativno enostavna, je pri mobilnem spletu zgodba drugačna. Raznolikost modelov mobilnih telefonov, operacijskih sistemov, velikosti zaslonov in podobno je zelo velika. Na klasičnem spletu je potrebno stran prilagoditi na nekaj različnih brskalnikov, pa že to včasih predstavlja problem, pri mobilnih telefonih pa je to še toliko kompleksnejše.

Vsebinska zasnova

Velika napaka pri klasičnih spetnih straneh je ta, da podjetje ne pride takoj k bistvu oziroma k temu, kaj ponuja obiskovalcu. Pri mobilnih straneh je to še toliko bolj pomembno. Mobilni uporabniki imajo namreč še manj potrpežljivosti pri brskanju vsebine, ki jih ne zanima, zato je potrebno biti zelo previden pri vsebinski zasnovi. Takoj preidite na bistvo in uporabnikom že na prvi strani ponudite tisto, kar želijo. Prav tako bodite pozorni, da mobilna spletna stran ne preseže velikosti 25 kb, saj večina mobilnih telefonov še ne omogoča hitrega prenosa podatkov.

Navigacija

Navigacijski meni mora biti nameščen na zgornjem in spodnjem delu mobilne spletne strani. S tem se uporabniku prihrani nepotrebno premikanje navzgor, ko pregleda celotno vsebino.

Vključevanje dodatnih funkcij

Mobilni uporabniki bodo ob brskanju vaše mobilne spletne strani najverjetneje v drugačnem okolju, kot ob računalniku. To pomeni dobro priložnost, da jim ponudite dodatne storitve, ki na vaši klasični spletni strani ne bi imele smisla. To dejansko predstavlja še večjo dodano vrednost za uporabnike. Dva primera sta bila predstavljena zgoraj in brez skrbi, ne glede na to, v kakšni panogi poslujete, je možno brez težav poiskati več predlogov. Ena izmed večjih napak prvih mobilnih spletnih strani je bila, da so podjetja enostavno vsebino s klasične spletne strani prenesla na mobilno verzijo. Potenciali so dandanes mnogo večji.

Promocija mobilne spletne strani

Vaše uporabnike je potrebno seznaniti z obstojem mobilne spletne strani in jih povabiti k obisku, zato je potrebno mobilno spletno stran promovirati v vseh medijih, ki jih uporabljate za marketing. To že poznamo, saj danes praktično ni več dokumenta, kjer podjetje ne bi navedlo svoje spletne strani.

Za konec

Uporaba mobilne strani je na dolgi rok neizogibna. Mobilni telefon je s 3,5 milijardami uporabnikov največji medij na svetu, ki nas spremlja praktično na vsakem koraku. Že te dve dejstvi predstavljata zadostna razloga, da se posamezno podjetje ozre po mobilnem spletu. Praktičnih primerov za lažjo orientacijo je danes že veliko.

Ni prispevkov.

Objavi komentar