Optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani članek

27 May Optimizacija spletnih strani

“Kako naj bo moja spletna stran prva v iskalnikih?”

V tem članku bomo opravili kratek tečaj, ki vam bo pomagal bolje razumeti, kaj optimizacija spletnih strani sploh je. To bo koristno za vse podjetnike, ki začenjajo s poslom ali on line marketingom. Če vam finance ne omogočajo, da najamete SEO strokovnjaka, ne skrbite. Mnogo stvari lahko naredite sami in s tem zelo izboljšate vaše možnosti za višjo umestitev v iskalnikih.

Opazil sem, da mnogo ponudnikov za optimizacijo spletnih strani ne ponuja informacij na to temo, ampak ponujajo samo svoje storitve. V nadaljevanju tega članka vam želim zato predstaviti, kaj osnovna optimizacija spletnih strani vsebuje. Optimizacija spletnih strani je del spletnega marketinga, katerega cilj je pogosto doseči, da bi bila spletna stran prva v iskalnikih. Za razliko od drugih oblik marketinga je to, kako deluje spletni marketing, torej delovanje optimizacije, na žalost postalo ena velika skrivnost.

Če boste kakšnega strokovnjaka vprašali, kaj točno počne, najverjetneje ne boste dobili konkretnega odgovora. Odgovoril vam bo s strokovnimi besedami kot so ‘off-site’ in ‘on-site’ optimizacija ter podobno in na koncu ne boste niti razumeli, kaj vam skuša povedati.

Upam, da boste z branjem tega članka dobili malo boljši vpogled v to, kaj v bistvu optimizacija spletnih strani je, zakaj je pomembna in kaj lahko vi sami naredite, da bi izboljšali svojo uvrstitev v iskalnikih.

Začnimo…

Zakaj je optimizacija pomembna?

Predvsem si zapomnite naslednje: Optimizacija za Google iskalnik je trenutno najbolj učinkovit možen marketing. Na nek način je to boljše kot da imate plačan TV oglas! Kako je to mogoče, se morda sprašujete? Podjetja dajo veliko denarja za nekaj sekund oglasa na TV.

V modernem času imamo dve vrsti marketinga, prekinitveni (interruption) in dovoljujoči (permission) način oglaševanja. Prekinitveni marketing izhaja iz preteklosti in je še vedno dominanten. To so TV   in spletni oglasi, jumbo plakati,… Le ta deluje tako, da prekinja ljudi v tem, kar trenutno počnejo in poskuša preusmeriti njihovo pozornost na nek izdelek. Prekinja jih v gledanju filma, tekme, med vožnjo z avtom in drugimi stvarmi. Vse to v upanju, da bo nekdo zainteresiran za oglaševani izdelek. Bodite pozorni na to, ko vas bodo naslednjič med vašim najljubšim filmom desetkrat prekinili, da bi vam povedali, kateri pralni prašek je najboljši za vaše perilo. Optimizacija v iskalnikih spada v drugo kategorijo, v dovoljujoči marketing. Če bo na primer nekdo  v iskalnik vtipkal »najboljši prašek za belo perilo« ali »prašek za odstranjevanje madežev« in ste vi prvi v iskalnikih, bo vaš izdelek takoj našel. Na kratko povedano dajo nekateri ogromno denarja za TV oglaševanje, ki spravlja ljudi ob živce, ker jih prekinja v njihovem delu ali sprostitvi in upajo, da bodo vplivali na vsaj nekaj ljudi, ki bodo potrebovali njihov izdelek. Po drugi strani pa vi sedite doma, pijete kavo in morda sto ljudi poišče vas, ker potrebuje vaš izdelek! To ni samo neka abstraktna misel. To je resničnost za mnoge uspešne spletne strani.

Sedaj pa poglejmo en virtualni primer, na katerem boste praktično videli, kako se dela kakovostna osnovna optimizacija spletne strani. Poleg tega boste spoznali, kaj lahko z osnovnim poznavanjem spletnih tehnologij sami naredite za višjo uvrstitev ali pa morda predlagate določene smernice strokovnjaku, ki vam bo izdelal spletno stran.
Avto deli - Optmizacija spletnih strani primer

Primer, ki ga bomo obravnavali: Prodaja avto delov

Za primer bomo vzeli podjetje, ki se začenja ukvarjati s prodajo avto delov. Gre za donosen posel, če je dovolj kupcev. Denimo, da se določena trgovina nahaja v Ljubljani in želi s pomočjo spletnega marketinga pridobiti nove stranke.

1) Proces priprave za optimizacijo spletne strani

Analiza ključnih besed – Koliko ljudi išče mojo dejavnost?

Ta proces je najboljše izvesti preden se začne izdelava spletne strani.

Google Keyword tool

Zamislite si, da bi lahko nekomu plačali, da vam pove, koliko potencialnih strank, ki potrebujejo vaš izdelek ali storitev, imate v kateremkoli delu sveta. Spomnite se TV oglasov. Plačajo oglas ne vedoč, koliko ljudi od teh, ki trenutno gledajo TV, bo sploh potrebovalo njihov izdelek. Koliko bi bili pripravljeni plačati, da jim nekdo lahko pove, koliko ljudi in iz katerega dela Slovenije bo potrebovalo njihov izdelek v določenem trenutku? Če se odločite vložiti v spletni marketing, imete vse te možnosti. In to povsem brezplačno!!!

Za takšne raziskave bomo uporabili Google Keywords. Torej, najprej kar naredimo je, da v Google Keywords orodju poiščemo, koliko ljudi išče našo dejavnost, storitev ali izdelek v našem kraju. Vrnimo se zdaj na naš primer trgovine z avto deli, ki jo bomo poimenovali »Rok«. Odprite Google Keyword tool in v iskalnik, kjer piše »Word or phrase« vpišite besedo avto deli in potem kliknite »Search«.

Rezultati iskanja Google Keywords

V rezultatih se vidi, da ljudje na področju Slovenije iščejo besedno zvezo »avto deli« 14.800-krat! Vau, si morda mislite, to je res super! 14.800 ljudi bo videlo mojo spletno stran! Dobil bom 14.800 novih strank! Ampak… počasi. Največ ljudi naredi tukaj ogromno napako. Zakaj? To besedno zvezo iščejo ljudje po celi Sloveniji. Ali mislite, da bi nekdo prišel po avto del iz Kopra v Ljubljano? Uporabiti moramo bolj natačne besede, ki jih bodo iskali ljudje, ki bodo želeli kupiti avto del na področju Ljubljane. Ostali za vas v tem primeru niso pomembni. Pri tem se veliko spletnih strani trudi uporabiti čimboljšo frazo in zaradi tega se je zelo težko uvrstiti na prvo mesto v iskalnikih. Manj konkurentov kot imamo, lažje in hitreje se bomo uvrstili na željeno mesto. Kaj torej naredit? Lahko poizkusimo dodatno spremeniti fraze, da bi se osredotočili na manjše skupnosti. Na primer, vnesite »avto deli ljubljana«.

avto deli ljubljana Google Keywords raziskava

Vidimo, da  v Ljubljani išče avto dele 260 ljudi. Ni tako veliko, morda mislite. Ampak, razmislite, to pomeni, da vsaki mesec 260 ljudi s področja Ljubljane išče, kje v njihovem kraju obstaja trgovina z avto deli. Vse to so potencialne stranke, ki nimajo neke določene trgovine, kjer kupujejo avto dele. To je 260 novih strank na trgu, ki lahko postanejo nove redne stranke naše trgovine ‘Rok’ z avto deli. To so ljudje, ki se bojo, če imate kakovostno in privlačno spletno stran odločili, da pridejo v vašo trgovino in opravijo nakup ter postanejo vaša redna stranka. Vse to in pri tem niste niti centa vložili v drago optimizacijo spletne strani, ampak ste samo svojo ponudbo usmerili na pravo ciljno skupino.

2) Analiza konkurence | Optimizacija spletnih strani

Po tem, ko smo izbrali frazo, za katero bomo optimizirali našo spletno stran, je naslednji korak, da v iskalnik vnesemo izbrano frazo in pogledamo, kakšen rezulat dobimo. Za začetek v Google iskalnik vtipkajte »avtodeli ljubljana«. Vidimo, da so rezultati sestavljeni iz naslova in opisa strani, ki je izbrana. To sta dva elementa iz katerih je sestavljen rezultat iskanja. Na to, kako bosta ta dva elementa izgledala in katere besede bodo tam, lahko sami vplivamo.

Rezultati Google iskanja

Opazimo lahko, da nam Google želi pomagati s tem, da je besede našega iskanja, ki so v naslovu in opisu strani, poudaril s krepkim tiskom. Na ta način lahko hitro vidimo, koliko je neka stran pomembna za naše iskanje. Po tem principu Google s pomočjo svojih algoritmov določa, katere rezultate nam bo ponudil, ko nekaj iščemo v iskalniku. Pomembno je, da se iskane besede nahajajo v naslovu in v opisu. Zaenkrat vidimo, da obstaja samo ena spletna stran, ki ustreza tem zahtevam. To je odlična novica, saj očitno nimamo veliko konkurence. Gre torej za pomembno stvar, ko se odločate, za katero frazo se boste borili v iskalnikih. Ni vseeno, ali je sto ali samo ena spletna stran, ki želi biti prva za besede »avto deli ljubljana«.

Kako določiti, ali neka fraza ni visoko konkurenčna?

1) na vrhu se pojavljajo spletne strani s forumov ali komentarji, torej spletne strani, ki niso zelo pomembne

2) strani se pojavljajo v obliki dokumentov, kot je Word ali PDF

3) rezultati se pojavljajo v drugem jeziku, torej namesto v slovenskem se pojavljajo v hrvaškem ali angleškem

4) veliko rezultatov je s kakih portalov, na primer info biz, rumene strani,…

5) rezultati iskanja so nekakovostni

Pomembno je torej, da iščete manj konkurenčne besede in naredite podrobno analizo besed in konkurence.

Ko smo določili frazo, ki ni pogosto uporabljana v iskalnikih in nam ostane veliko prostora za visoko uvrstitev, lahko začnemo z optimizacijo spletne strani.

Začetek | Optimizacija spletnih strani

Pravilno oblikovanje naslova strani

Upam, da vsaj malo poznate HTML script jezik za izdelavo spletnih strani. Če tega znanja nimate, pa lahko naslednje informacije prenesete osebi, ki skrbi za vašo spletno stran in jih tako uporabite za vaše spletno mesto.

Začnimo pri možnih napakah.

1)  Naslov strani ne vsebuje glavne fraze.

Recimo, da bi imeli naslov »Trgovina – Rok « Lepo se sliši, ampak s stališča optimizacije spletnih strani je takšen naslov neuporaben.

2) V naslovu strani je naša fraza prevečkrat uporabljena

»Avtodeli Ljubljana – trgovina z avtodeli v Ljubljani«

To bo Google prepoznal kot namerno uporabo ciljnih besed, da bi se stran boljše uvrstila v iskalnikih in nas bo morda kaznoval. Google gleda na celo zadevo s pravnega stališča. Želi, da bi bil splet prilagojen ljudem, torej končnim uporabnikom. Če je naslov namerno narejen tako, da se ena beseda oziroma fraza stalno ponavlja, da bi se stran dvignila v iskalnikih, vas bo Google nagradil z nasprotnim učinkom. Zato prilagodite naslov vaše spletne strani ljudem in poskrbite, da vsebuje ciljno frazo v naslovu. Ne poskušajte v naslov samo vriniti čimveč besed.

V našem primeru bi bil pravilen naslov » Rok trgovina z avtodeli | Ljubljana «.

Pravilno oblikovanje opisa strani

Pomembno je, da je po tistem, ko je osebo pritegnil naslov spletne strani, tudi opis zanimiv in informativen. Konkurenca na primer ne zadovoljuje osnovnih kriterijev. Kot da nam želijo povedati, da tukaj ne bomo našli tega kar iščemo. Večino teh opisov je iskalnik sam povzel s strani, kar pomeni, da nihče ni poskrbel za kakovosten opis strani. Mi pa želimo sami vplivati na opis našega rezultata. Pri tem bomo uporabili »meta tag description«. Google se bo v največjem številu primerov odločil, da besedilo, ki je zapisano v tem tagu, postavi kot opis vaše spletne strani v rezultatih. To izgleda takole:

<meta name=”description” content=”Tukaj je zapisan opis spletne strani, ki se se bo videl v rezultatih in ne sme biti daljši od 160 znakov.” />

Povedali smo že, da mora določen opis pritegniti ljudi in da mora biti informativen. Morda bi lahko napisali takole:

»Dobro opremljena trgovina, v kateri boste našli vse rezervne avto dele in opremo za vaš avto. Ljubljana, Dunajska cesta 35, telefon 065 555 555«

Rezultati iskanja za optimizacijo spletne strani

Vidi se, da čeprav se spletna stran trenutno ne nahaja na prvem mestu, njen naslov in opis izgledata kot oaza profesionalnosti glede na druge rezultate. Ne glede na uvrstitev rezultatov, ima naša trgovina več možnosti, da nekdo klikne na njen rezultat ravno zaradi kakovostnega naslova in opisa.

Formatiranje besedila na spletni strani

Za formatiranje spletne strani se uporabljajo HTML tagi, ki smo jih že omenili. Odvisno od velikosti črk in pomembnosti dela v besedilu obstajajo h1, h2, h3 pa vse do h6 tagov.

Ko Google pride na del besedila, ki je v h1 tagu, to vzame kot naslov teksta, h2,h3,h4… pa kot manj pomembne naslove ali podnaslove v  nadaljevanju. To pomeni, da je pomembno pravilno formatirati besedilo in uporabiti logične naslove za temo, o kateri govori naša stran.

V našem primeru bi bilo logično, da je naslov strani, torej H1 tag, »Trgovina z avto deli Rok v Ljubljani« ali nekaj podobnega. Če bi naštevali, katere vrste avto delov trgovina ima in za katere znamke, bi uporabili h2 ali h3 tage. Torej, vse kar želite poudariti in menite, da je pomembno za hiter pregled obiskovalca, je treba označiti z naslovnimi tagi, h1,h2,h3,h4,h5,h6.

Na vse slike na spletni strani obvezno vnesite ALT atribute. To je del tekstovne vsebine, ki se bo prikazala v primeru, če se slika ne odpre obiskovalcu iz kakršnegakoli razloga. Opis za to sliko bi moral vsebovati ključne fraze.

Videz URL-ja

Url ali naslov vaše strani bi moral biti sestavljen iz ključnih fraz.

V našem primeru bi torej to izgledalo tako: http://www.avtodeli-rok/avtodeli/seat

Izogibajte se naslovom, ki ljudem niso berljivi: http://www.avtoservis-rok/index.php?categoryID=222

Če ne veste, kako to narediti, vprašajte programerja, ki vam je stran izdelal in vam lahko pri tem pomaga. Še ena prednost berljivih naslovov je z vidika marketinga. Takšen naslov si bodo ljudje lažje zapomnili, poleg tega pa lahko tako oblikovan naslov postavite na vizitko, brošuro ali katerikoli drug tiskan reklamni material.

Pravilno pisanje prihodnih povezav

Najboljše je, da ta del začnemo z primerom.

Slab primer:

Dragi bralci, želim vam priporočiti odlično avto trgovino. Poglejte tukaj.

Dober primer:

Dragi bralci, želim vam priporočiti odlično avto trgovino – Avto trgovina Rok.

V primeru, da se sami povezujete na svojo spletno stran oziroma imajo nekateri na svojih straneh povezavo na vašo stran, je torej najboljše, da je povezava narejena s frazo, s katero se želite pozicionirati.

To je najbolj učinkovita SEO, ki jo lahko imate.

Izogibajte se FLASH spletnim stranem

Če želite vsaj malo izboljšati optimizacijo svoje spletne strani, se izogibajte FLASH spletnim stranem. Iskalniki takšne spletne strani enostavno ne morejo »prebrati« in je posledično ne morejo uvrstiti visoko v rezultate. Če imate samo eno stran narejeno kot FLASH spletno stran in želite biti recimo na prvi strani Googla, je prvo, kar morate narediti, da pritisnete veliki gumb DELETE za celotno spletno stran in začnete znova v HTML tehnologiji.

Mnogi obljubljajo inovativne in revolucionarne načine za optimizacijo FLASH spletnih strani, ampak to so samo besede. Dejstvo je, da danes ne obstaja niti ena FLASH spletna stran, ki je med prvimi 10 rezultati v iskalnikih. Poizkusite sami in se prepričajte.

Na koncu vam želim povedati še eno skrivnost glede optimizacije spletnih strani skrivnost, ki vam bo zagotovo prinesla uspeh.

In ta skrivnost je…

Kakovostna vsebina.

Hm… Ste razočarani? Ste to vedeli že prej?

Eno je vedeti, nekaj povsem drugega pa to narediti v praksi. Dolgoročno gledano je kakovostna vsebina edino zagotovilo, da bo vaša spletna stran visoko v iskalnikih.

Kako oblikovati kakovostno vsebino?

Morda si zdaj mislite: “Saj jaz imam kakovostno vsebino, uporabljam besede, ki sem jih našel v strokovnih knjigah in mi to nič ne pomaga pri optimizaciji moje spletne strani.”

Kakovostna vsebina na spletu je nekaj povsem drugega kot pa kakovostni članki v strokovnih knjigah.

V kakovostnem spletnem članku mora biti veliko povezav k drugim pomembnim virom, slike, video posnetki in ostale multimedijske vsebine. Pozabite na strokovne besede. Ni potrebno, da izgledate v članku zelo načitani in pametni. Bolj pomembno je, da bo bralec imel od vašega članka čim večjo korist, zato se raje osredotočite na koristne informacije, ki jih želite posredovati.

V našem primeru bi lastnik spletne strani lahko naredil blog ali forum glede avto delov, v katerem bi bile pomembne informacije o njihovi kakovosti, nasveti za redno vzdrževanje avta in podobno. Vse te informacije bodo spodbudile ljudi, da se redno vračajo na spletno stran trgovine in da razvijejo zaupanje v strokovnost in znanje trgovca.

Na koncu…

V tem članku sem se dotaknil pomembnih stvari glede optimizacije spletnih strani, ki jih lahko uporabi vsak amater.  Vseeno pa je to samo osnovni del optimizacije neke spletne strani.  Če bi želel napisati vse, bi moral napisati še nekaj deset takih člankov. Kdo ve…  Če bo veliko interesa, morda naredim serijo člankov na temo optimizacije spletnih strani.

Če želite napredno optimizacijo, vam poleg naših storitev lahko priporočim še Yoast SEO storitev.

Sledite nas tudi preko Facebooka in prejemali boste obvestila, kakovostne informacije ter novice o optimizaciji spletnih strani in spletnem marketingu…

Nasvidenje!

2 Prispevkov
  • mpritr1
    Čas objave 15:12h, 19 junij Odgovori

    Zadeva res deluje, sem sledil navodilom! In jim še sledim naprej, zato prosim, da linka ne brišete >> Omisli.si/avtodele/.

  • SEOPRO
    Čas objave 19:08h, 31 januar Odgovori

    Pozdravljeni,
    zanima me vaše mnenje glede “kvalitetne” vsebine. Sam namreč eksperimentiram z duplciirano vsebino na US lokalnem trgu in nimam nikakršnih težav z rangiranjem Vaše mnenje glede duplicirane vsebine?

Objavi komentar