Ali objaviti cene na spletni strani

ali-postaviti-cene-na-spletni-strani-628x340

24 Aug Ali objaviti cene na spletni strani

Mnogi podjetniki se soočajo z to dilemo in v tem članku bom povedal, ali je dobro imeti cene na spletni strani ter zakaj se nekateri odločijo, da jih ne predstavijo svojim obiskovalcem.

Večina podjetij se odloči, da cen na svoji spletni strani ne bo objavila. Izjema so seveda spletne trgovine, turistični portali, avto oglasi in podobno. Če pomislimo, da je cena eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri odločanju, ali bo stranka izvršila nakup, se postavlja vprašanje, zakaj bi nekdo ‘skrival’ ceno svojih storitev?

Podjetnik vam za to lahko navede več razlogov:

1)      Trenutno obstaja trend, da se cene ne objavljajo

2)       Strah pred konkurenco

3)      Ni možno določiti fiksne cene

No, pa poglejmo vsakega od teh razlogov.

Prvič, trend industrije. Če takšen trend obstaja, ali je smiselno podrediti se takšnemu trendu, ne pa strankam? Ali ni boljše razlikovati se od drugih in biti poseben ter tako ponuditi več? Zliti se z množico ostalih, ki mislijo enako, nas ne bo pripeljalo do željenega cilja.

Drugič, strah pred konkurenco. Morda imamo res višje cene kot naša konkurenca in ne želimo tega na veliko razglašati na naši spletni strani. Ampak, vprašanje je: Ali je tvoja kakovost takšna, da je vredna te cene? Vedno bo obstajal nekdo, ki bo to lahko naredil malo ceneje. Toda ali je konkurenca zares dala zahtevano kakovost?

Če dobro delate in imate dobre reference, naj vas ne bo  strah predstaviti vaših cen. Vsako podjetje ima svojo vrsto strank, tiste, ki jim je pomemben samo denar in tiste, ki so pripravljene plačati kakšen euro več za vrhunsko storitev.

Pomislite na BMW, ROLEX, francoska vina in podobno. Ali kdo jamra, ko vam pove, da je kupil novega BMW-ja, ampak je tako zelo drag. Ne, vsi se vedno hvalijo, kako so imeli denar, da si to lahko privoščijo, torej predrago zadevo. Zato se zdaj vprašajte: Ali prodajate BMW ali Yugota in ali vaši izdelki podpirajo vašo ceno?

Tretji razlog, ki ga morda navaja, da ne pove cen je, da ne obstaja fiksna cena za določeno storitev. Kot ste lahko zasledili v industriji računalniškega softwera, je to na splošno trend, da cen ne objavljajo. In res je. Ne obstajata dve povsem enaki spletni strani. Kako potem narediti fiksno ceno? Da se, morda se lahko določi, koliko stane ura oblikovanja? Koliko pa ura programiranja? Verjetno se mnogi izogibajo objavljanju cen tudi zato, da ne bi prišlo do morebitnega nesporazuma s stranko v samem procesu izdelave. Na primer, zamislite si situacijo:

S stranko ste se dogovorili za izdelavo spletne strani, ki je v paketu zelo ugodna.  Proces izdelave je že proti koncu in stranka je zadovoljna z obliko strani. Potem pa se zgodi, da ji nekdo pove, da bi bilo zelo dobro, če bi stran omogočala uporabnikom, da sami pošiljajo svoje predloge in ocenjujejo izdelke. Z vidika stranke je to morda zelo enostavno, saj so vsi izdelki že na strani in se samo še doda ta funkcija na izdelke. Morda meni, da je to nekaj klikov z miško in konec.

Z vidika programerja pa je to je nočna mora.  Če bi to naredil, mora že izdelano kodo spreminjati za vsak izdelek posebej in delati program v obrnjeni smeri. To bi bilo enako, kot če bi izdelek iz lego kock, ki je že gotov, morali malo spremeniti, ampak možno je samo, če naredite drugačno obliko temelja. Skoraj polovico morate podreti, da spremenite osnovo.  Pri programiranju je enako. Seveda bo programer na željo stranke to naredil, mora ‘razmontiral’ program in ga spet sestavil. In ko stranki poveste ceno za to, ki seveda ni majhna, vas bledo gleda kot, da je hočete okrasti. Kako zdaj stranki, ki morda ne zna niti prebrati elektronske pošte pojasniti, da mora plačati več, če želi samo še nekaj funkcij na svoji spletni strani? Verjemite, zelo zelo teško!

Na koncu torej ostaja vprašanje, ali naj objavim cene ali ne? Kot ste verjetno opazili, naša stran vsebuje cene, kar dovolj pove o tem, kaj mislimo. Nek okvir enostavno mora obstajati. Tudi vas spodbujam, da vedno, pa čeprav samo okvirno, ponudite strankam možnost, da vidijo, koliko jih bo stala vaša storitev oziroma izdelek. Vse ostale spremembe cen boste upravičili in razložili v ponudbi. To bo pomagalo strankam, da uvidijo, ali ste pravo podjetje za njih, in tudi vam, da dobite stranke, ki so po meri vašega poslovanja.

In še zadnjič, pričakovati od stranke, da vsakič pošilja sporočilo ali da vas kliče za ceno, je enostavno zoprno, tako za vas kot  za njih.

Ni prispevkov.

Objavi komentar